måndag 11 november 2013

Lille Mysak


Så har den lille nye medlemmen i familjen Bengo bott hos oss i en dryg vecka. Han har efter mycket funderande fått ett namn. Mysak! Han har funnit sig väl tillrätta och är en riktig liten tuffing. De flesta av de övriga i kattfamiljen har accepterat honom. Cassis som annars är en riktig liten fegis tog honom snabbt under sina vingar och Lapis kunde inte motstå honom länge när hon såg honom busa runt. Hon ville ju också leka… Nu jagas det runt i en farlig fart. Kajsa, som tror att hon har ansvar för att skydda gruppen för utifrån kommande hot, är fortfarande ganska säker på att han är en opålitlig typ, men det släpper säkert så småningom.

Kolla bara! Jag kan brotta ner Cassis!
 
Och jag är inte det minsta rädd för att sticka in huvudet i lejonets gap!
 
Mysak är en riktig liten myskisse. Han älskar att ligga i knäet och att bli buren. När man lyfter upp honom påminner han mer om en Ragdoll eftersom han liksom blir lealös i famnen. På natten vill han helst ligga tvärsöver mitt ansikte och även om det är mysigt så är det lite svårt att få luft ibland. Då och då vaknar han till och brukar då sätta på spinnapparaten på högsta volym samtidigt som han försöker köra in nosen i min näsa eller mitt öra.

Är du färdig på toa nu så vi kan fortsätta leka?
Lapis väntar tålmodigt medans andra behov måste tillfredsställas.
 
Och utseendet? Vacker som en dag så klart! Han har en fantastisk färg med vackra kontraster och vackert mönster. En riktig liten skönhetsmiss tycker vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar