fredag 4 oktober 2013

Bengalernas parallellvärld

Jag har alltid haft stor tilltro till Bengalerna och alltid tyckt att de är magiska kissar, men inte visste jag att de faktiskt även lever i någon slags parallellvärld – ungefär som Harry Potter som lever ett vardagsliv bland Mugglarna och ett annat mycket mer spännande liv i den magiska världen! Detta faktum blev väldigt klart för mig då jag nyligen gick med i Facebook. För det är faktiskt där de finns! Mängder med vackra små katter rumsterar om i cyberrymden och strömmar förbi mina ögon varje gång jag loggar in. En del är prickiga, en del är blåögda, en del snusar sött medan andra har allehanda upptåg för sig. Jag har dessutom upptäckt att det är en mötesplats för Bengaler från hela världen. En del snackar norsk, en del speak english och vissa har ett språk med bokstäver jag inte ens förstår.

Cyber-Bengal?


Inte nog med att de lever sina parallella liv där – de har visat sig vara oerhört sociala också! Mina kissar kan ofta vara lite reserverade mot främlingar och vill gärna kolla in ”inkräktarna” en stund innan de bestämmer sig för att bli kompisar med dem.  Men i den här världen är det inte så. Dagligen knackar någon eller några små Bengalkissar på min Facebookdörr och vill bli mina vänner.

 
När jag funderar på denna cybervärld bestående av bland annat Facebook och bloggar, så slår det mig att det faktiskt oftast är här som jag träffar mina egna saknade, bortgångna katter. Det är här jag hedrar deras minne med levnadsglada bilder och små historier om deras bus och upptåg. Kanske är detta inte bara Bengalernas parallellvärld, utan också den där världen jag kallar katthimlen. Dit som katterna kommer efter deras vanliga liv här hos oss?

1 kommentar:

  1. Hehe sent ska syndaren vakna! Välkommen till bengalernas cyberparadis! =)

    SvaraRadera