söndag 4 maj 2014

Dagen efter...

Lite dagen efter utställningsdagen borde man ju kanske varit, men faktiskt har både Mysak, husse och matte varit pigga och glada hela dagen. Gårdagen startade klockan fem med frukost och packning av bil - katten glömdes inte hemma!

Mysak var uppe för bedömning bland de första. Excellent både det ena och det andra och till och med det tredje blev omdömet från domaren. Mysak tyckte det var sådär att bli studerad sååå noga av både domare och publik och gjorde några försök att slippa undan. För övrigt måste jag säga att han skötte sig alldeles utmärkt bra och tålmodigt med tanke på att det blev en lång dag med mycket bursittande både på utställningen och i bilen. Men han var nöjd och glad hela tiden och blev alldeles lycklig när någon besökare kom förbi och beundrade honom i buren. Då spann han och kråmade sig extra mycket.

Vad gör du husse?!

Man blir imponerad av hur duktiga assistenterna är på att handskas med olika katter.

Åh, snälla domaren. Klia mig lite på magen. Det är det bästa jag vet...

Många vackra katter fanns på plats av diverse olika raser. Alltid spännande att titta på.

En skönhetsmiss(e) från Kungsgarden fortsatte sitt segertåg med ännu en BIS.

Snacka om att vara en liten prinsessa. Söt som få - och jag tror hon vet om det!

Men alltså...hur stilig kan man vara?! Ska det bli någon ny
ras i det här huset, så ska det bli en av den här modellen!


Om bara matte kunde vara lika tålmodig som Mysak...Ska jag gå på fler utställningar måste jag skaffa en portabel hobby...Visst är det jättekul att se alla olika katter...Men nio timmar...man måste ju ha något att lägga händerna på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar